Total Pageviews

Friday 30 December 2011

PRODUK UTK MINDA EXAMO PEK EKONOMI


EXAMO SET
RM80.00 offer~RM75.00

Cara Examo Bertindak

EXAMO CKM 500 bertindak empat cara iaitu:

1) Mencerdaskan akal
EXAMO CKM 500 mampu mencerdaskan otak kerana is membantu menyuburkan dendron dan dendrit. Dendron berfungsi mengumpul maklumat dalam otak menerusi sentuhan sinaps. Semakin subur pertumbuhan dendron dan dendrit maka lebih banyak maklumat yang dapat disimpan oleh otak. Sentuhan antara sinaps (sinaps aksosomatik dan aksodendritik) membentuk laluan neural (neural pathway) untuk membawa maklumat yang dikehendaki. Satu neuron mungkin mempunyai 1,000 hingga 10,000 sinaps. Menurut Prof. Pyotr Kuzmich Anokhin, pakar bedah saraf bangsa Rusia mendapati neuron otak orang cerdik berkeadaan lebih subur jika dibandingkan dengan orang bodoh.

2) Menguatkan ingatan
Lemah daya ingatan ataupun lemah daya untuk mengingat membawa kepada masalah lupa. Kelemahan daya dan tenaga boleh dikuatkan kajian yang telah dilakukan oleh Dr. Shuessler menunjukkan enam jenis garam tisu biokimia yang diperlukan oleh otak sebagai makanan. Tetapi berdasarkan analisis Prof. Dr. Azizan Hj Ismail, tiga garam tisu biokimia memadai iaitu Kalsium Fosfat, Kalium Fosfat dan Magnesium Fosfat. Rumusan istimewa ketiga-tiga garam tisu ini terdapat di dalam EXAMO CKM 500.

3) Menambah Tenaga Mental
Tenaga mental adalah dalam bentuk tenaga elektrik. Jika berlaku kekurangan tenaga elektrik, is boleh dijanakan kembali daripada tindak balas kimia, sama seperti "rechargeable battery". Tenaga kimia yang terhasil dan tindak balas ini boleh diubah menjadi tenaga elektrik. Proses yang berlaku dalam otak yang melibatkan fenomena ini dikenali sebagai proses elektrokimia. Dr. David Samuels dari Institut Weismann, menganggarkan pada setiap saat otak melakukan antara 100,000 hingga 1,000,000 proses elektrokimia. Proses ini tidak mungkin berlaku tanpa bahan kimia tertentu seperti Kalsium, Kalium, Magnesium dan Fosforus. EXAMO CKM 500 mempunyai ciri-ciri keperluan proses elektrokimia.

4) Mendatangkan ketenangan
Bagi mereka yang menduduki mana-mana peperiksaan atau ujian memang berperasaan tidak tenang. Biarpun membaca nota dan buku, namun orang yang tidak tenang tidak dapat mengingati pelajaran malah wujud perasaan lain seperti resah gelisah sehingga menimbulkan rasa takut dan hilang keyakinan diri. EXAMO CKM 500 dapat mengurangkan serangan panik menghadapi peperiksaan, mengembalikan ketenangan dan menimbulkan kerajinan untuk belajar


EXAMO-CKM 500 PLUS ~ Harga Jualan~Rm 28.00 
~Harga Offer~Rm25.00~

Merupakan sejenis makanan berzat mengandungi nutrien biokimia
yang menyuburkan otak dengan menggalakkan pertumbuhan ramisaraf
aksosomatik dan aksodendritik pada sel neuron otak. Rumusan EXAMOCKM
500 mengandungi garam tisu biokimia triturat Kalsium Posfat,Kalium, Posfat dan Magnesium Posfat dalam juzuk yang tetap.

Kesan Kegunaan EXAMO-CKM 500:

Meningkatkan kecerdasan akal
Penyelidikan Prof. Pyotr Anokin, menunjukkan bahawa kecerdasan bergantung kepada kesuburan pertumbuhan ramisaraf dendrit neuron. EXAMO-CKM 500 merupakan baja penyubur.

Memulihkan tenaga mental
Tenaga mental dalam bentuk elektrik. Sumber bekalan elektrik otak daripada kimia. Neurotransmisi melibatkan neurotransmiter yang terdiri daripada ion-ion K, Mg, Na, Ca, CI dan lain-lain.

Membasmi masalah lupa
Lupa terjadi apabila maklumat yang diperlukan pada waktu itu tidak dapat dikeluarkan daripada simpanan. Fenomena kesesakan lalulintas maklumat dalam otak perlu ada laluan maklumat baru dan perbanyakkan sistem ramisaraf dendrit.

Lain-lain kegunaan
Dapat membantu semua masalah yang melibatkan otak dan saraf:
1. Payah tidur
2. Migrain
3. Lelah
4. Kanak-kanak degil
5. Orang pendiam, malu, takut dan pemarah
6. Gangguan mimpi ngeri
7. Pesakit jiwa atau mental
Kemungkinan Kesan Ringan (Minor Adverse Reaction):

Rasa mengantuk
Akibat pemindahan getaran saraf dari beta ke alfa ke teta ke delta. Getaran rendah bagus untuk ingatan.
Pening kepala, tekanan darah rendah

Cara Makan:

Dikemam sehingga cair di dalam mulut.

Bayi (kurang 1 tahun) .................................... 1 biji
Kanak-kanak (2-7 tahun) ................................ 2 biji
Kanak-kanak (8-14 tahun) ............................... 3 biji
Dewasa (15 tahun ke atas) ............................. 4 biji


Isi : 450 Biji

Tempoh Guna : Tiada ketetapan


EXAMO MATSA~HARGA OFFER~ RM 42.00
N/P RM45.00

Matsa

Matsa adalah satu-satunya rumusan yang disediakan khusus oleh Prof. Dr. Hj. Azizan bin Ismail bagi tujuan menggiatkan aktiviti otak kiri dan sekaligus meningkatkan kepintaran pelajar dalam bidan pelajaran yang melibatkan fakta termasuklah Matematik dan Sains.



Menurut penyelidikan pakar neurosains Prof. Roger Sperry dan Prof. Robert Ornstein, otak kiri dan kanan mempunyai fungsi yang berbeza. Otak kanan berfungsi dalam hal-hal yang masih belum konkrit seperti aspek bentuk dan pola, manipulasi ruang, ritma dan apresiasi muzik, imej dan gambaran, imaginasi, khayalan dan sebagainya. Oleh itu, otak kanan digelar otak seni.



Otak kiri pula dikaitkan dengan hal-hal yang konkrit seperti bahasa, formula matematik, logik, nombor, analisis dan sebagainaya. Otak kiri juga digelar otak sains.

Matsa digalakkan diambil bersama dengan Examo untuk memastikan keberkesanannya.


SALINDAH (SET BERSALIN)~HARGA OFFER~RM350.00

N/P~RN370.00

"Set Lengkap Rencana Pemakanan Dan Rawatan Ibu Hamil Dari Awal Kehamilan Sehingga Habis Pantang"

Ada wanita hamil yang mula mengalami masalah dari awal mengandung sehingga lepas bersalin.Bermula dengan alahan pada awal trimester pertama mengandung kemudian masalah praeklampsia yang boleh menjejaskan kesihatan ibu dan anak, sehinggalah ada yang menghidap masalah meroyan selepas bersalin.Pengalaman yang tidak menyeronokan ini boleh memberi kesan trauma kepada ibu-ibu tadi untuk menempuh pengalaman mengandung untuk kesekian kalinya.Seharusnya pengalaman mengandung dan bersalin merupakan saat-saat yang wajar dinikmati penuh dengan rasa gembira dan selesa tetapi hakikatnya tidak semua wanita bertuah dapat menikmati detik seperti itu.


Menyedari masalah tersebut memerlukan satu penyelesaian yang positif,maka Prof. Dr. Azizan Hj Ismail telah berusaha membuat kajian secara ilmiah dan saintifik selama beberap tahun.Akhirnya pada tahun 1981, SALINDAH telah diperkenalkan.SALINDAH merupakan set lengkap Rencana Pemakanan Kesihatan dan Rawatan Ibu Hamil yang paling lengkap dengan tiga bulan mengandung sehingga selepas waktu pantang.Kini SALINDAH sering menjadi pilihan bakal-bakal ibu serta disyorkan oleh doktor dan bidan.Ia banyak memberi kebaikan kepada wanita hamil.

PERINGKAT HAMIL :
MULAI MINGGU KE 12 HAMIL
GUNAKAN B1

KHASIAT :
Memberi zat besi mudah hadam yang diperlukan oleh setiap ibu mengandung. Menghilangkan atau mengurangkan muntah dan loya serta alahan. Menolong tumbesaran tian. Mencegah demam, batuk, selesema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi, dan lain-lain. Menghilangkan kesan jatuh atau rebah. Melancarkan aliran darah agar mencegah timbul siput urat di kaki, dan menghilangkan letih lesu.

PERINGKAT HAMIL :
MULAI MINGGU KE 24 HAMIL
GUNA KAN B2
KHASIAT :
Membekalkan zat untuk tumbesaran tian serta menguatkan tulang dan membina otak tian. Menambah selera makan dan menambah darah. Menghilangkan sengal tulang dan kebas anggota kaki dan tangan. Mencegah serangan sejuk dan sakit gigi. Mencegah Osteoporosis.

PERINGKAT HAMIL :
MULAI MINGGU KE 28 HAMIL
GUNAKAN B3

KHASIAT :
Memberi zat untuk pembinaan saraf dan otak anak yang masih dalam kandungan. Menghilangkan masalah takut, cemas dan bimbang. Mencegah simpul biawak atau krem betis. Mendatangkan ketenangan bagi menghadapi hari bersalin.


PERINGKAT HAMIL :
MULAI 4 MINGGU SEBELUM BERSALIN
GUNAKAN B4

KHASIAT :
Remedi istimewa untuk mengawal alamat sebelum jangkaan alamat palsu, menghilangkan sakit bersalin, sakit urat dan otot, menyediakan saluran peranakan dengan mengendur dan menganjalkan otot-otot pencerut kawasan saluran peranakan. Memudahkan kelahiran bayi. Menghilangkan perasaan takut dan cemas.

PERINGKAT HAMIL :
MULAI 2 MINGGU SEBELUM BERSALIN
GUNAKAN B5

KHASIAT :
Remedi ini melanjutkan dan menolong tindakan item B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan labour sewaktu bersalin.

PERINGKAT HAMIL :
MULAI 1 MINGGU SEBELUM BERSALIN
GUNAKAN B6

KHASIAT :
Remedi ini menguatkan teranan,menolong mengurangkan sakit sewaktu bersalin, mempercepatkan dan mempermudahkan keluarnya anak, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit lepas bersalin.

GUNA :
SELEPAS BERSALIN
GUNAKAN L7

KHASIAT :
Remedi cecair bagi menyembuhkan luka atau jahitan dengan cepat. Menghilangkan sakit pada luka atau jahitan. Mencegah jangkitan kuman dan penahanan. Boleh digunakan sebagai sapuan pada pusat bayi.


GUNA :
MULAI 5 JAM SELEPAS BERSALIN
GUNAKAN L8

KHASIAT :
Bila keluar sahaja anak, terus makan remedi ini. Remedi ini membantu menyembuhkan rasa sakit-sakit, menghentikan darah, mencegah sakit meroyan, demam dan sakit kepala.

GUNA :
MULAI HARI KEDUA SELEPAS BERSALIN
GUNAKAN L9

KHASIAT:
Remedi istimewa untuk menghilangkan sengal selepas bersalin dan bisa-bisa, sakit meroyan , menghentikan darah nifas, membetulkan urat darah yang putus, menyusun semula alat peranakan dan menguatkan seluruh anggota tersebut.


GUNA :
MULAI HARI KEENAM SELEPAS BERSALIN
GUNAKAN L10

KHASIAT :
Remedi ini mempercepatkan rahim dan saluran peranakan mengecut semula. Mengangkat rahim kembali ke tempat asal. Mengurangkan simpul urat biru.

GUNA :
MULAI HARI KETUJUH SELEPAS BERSALIN
GUNAKAN L11

KHASIAT :
Remedi tonik ini istimewa bagi memanaskan badan, menambah selera, membaiki penghadaman dan pembuangan najis. Menenangkan tidur, menghilangkan kebas-kebas, menyegarkan rahim dan alat peranakan.


GUNA:
MULAI HARI KE 21 SELEPAS BERSALIN
GUNAKAN L12

KHASIAT:
Remedi ini menjaga kesihatan ibu selepas bersalin agar sentiasa sihat, mengembalikan kekuatan, memulihkan alat perkelaminan dan menimbulkan kesegaran.
BILA NAK MULA AMBIL SALINDAH???

PERMULAAN hamil/3 bulan hingga bersalin:
*B1 (336 biji) -mulai 3 bulan (minggu 12) 4 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis.
*B2 (120 biji) -mulai 6 bulan (minggu 24) 2 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis.
*B3 (336 biji) -mulai 7 bulan (minggu 28) 2 biji 2 kali sehari. Makan hingga habis .
*B4 (30 biji) -4 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari. Makan sehingga bersalin.
*B5 (84 biji) -2 minggu sebelum dijangka bersalin 2 biji 3 kali sehari. Makan sehingga bersalin.
*B6 (30 biji) -1 minggu sebelum dijangka bersalin 1 biji sehari (Bila sakit, ambil 1 biji setiap 15 minit)

Rawatan Selepas Bersalin:
L7 (30 ml)-penggunaan luaran basahkan kapas, lekap pada luka dan pusat bayi
L8 (30 biji)-mulai 5 jam selepas bersalin 1 biji setiap jam. Makan sehingga habis. (jika melalui pembedahan,makan hari ketujuh)
L9 (16 biji)-mulai dari hari ke 2 bersalin 1 biji 4 kali sehari
L10 (96 biji) -mulai dari hari ke 6 bersalin 2 biji 3 kali sehari
L11 (220 ml)-mulai dari hari ke 7 atau diminum selepas sehari makan L10 2 sudu 3 kali sehari sebelum makan
L12 (96 biji)-mulai dari hari ke 21 atau selepas habiskan L10 makan 2 biji 2 kali sehari. Makan sehingga habis


CARA PENGAMBILAN SALINDAH
*Tuangkan tablet ke dalam tudung botol, terus letak atas lidah dan kemam sehingga larut. *Jangan sentuh dengan tangan.
*Berpantanglah dari kopi (minuman berkafein), cili, kari, makanan berempah sekurang-kurangnya sebulan sebelum dan selepas bersalin.
*Jangan letak atau simpan didalam peti ais dan jauhi dari barangan elektrik
*Jangan menggunakan sudu besi.
.
.
SALINDAH ~ SET LENGKAP SALINDAH - RM370.00 / RM 388


SET SEBELUM BERSALIN(B1-B6)~RM224.00

Bagi wanita, kehamilan atau mengandung adalah suatu pengalaman yang tidak sama dengan pengalaman-pengalaman lain yang pernah dilalui, terutamanya wanita yang mengandung untuk kali pertama. Ada yang tersangat gembira dengan berita kehamilan itu dan ada pula yang menjadi bimbang dan cemas terutamanya bila menjelang waktu-waktu hampir melahirkan anak. Ini berlaku kerana mungkin bakal ibu ini pernah mendengar pelbagai khabar bagaimana susahnya untuk melahirkan anak.

Pengalaman bersalin sepatutnya menjadi satu pengalaman yang indah. Sesuai dengan itu, Salindah telah dihasilkan untuk membantu ibu-ibu yang sedang mengandung. Set lengkap ini boleh diambil mulai daripada tiga bulan mengandung sehinggalah masa berpantang (40 hari).

Setiap set Salindah dari Salindah.com akan datang bersama-sama dengan sebuah buku peraturan pengunaan yang lengkap. Antara isi kandungan buku ini ialah:


bullet 

Rancangan pemakanan kesihatan dan rawatan ibu hamil sehingga lepas pantang
bullet 

Rajah perkembangan bayi dari bulan ke bulan
bullet 

Khasiat dan panduan penggunaan Salindah
bullet 

Rancangan penjagaan kesihatan
bullet 

Senaman
bullet 

dsb.



Formula Salindah ini dikeluarkan oleh Prof. Dr. Azizan Haji Ismail, seorang tokoh dan pengamal perubatan homeopati, biokimia dan herbalisma yang ternama di Malaysia.

Professor Dr. Azizan merupakan wakil tunggal Malaysia ke Liga Medicorum Homeopathica Internationalis dan pernah memegang jawatan sebagai Presiden DSAM (Direct Selling Association of Malaysia).

Professor Dr. Azizan mengenang kembali sejarah penghasilan Salindah yang mula dipasarkan pada 1981: "Salindah dirumus hasil melihat isteri sendiri yang amat teruk apabila hamil dan melahirkan anak. Kemudian terfikir mungkin begitu ramai lagi wanita lain menghadapinya. Saya membuat kajian dan penyelidikan tentang masalah-masalah berkaitan kehamilan, semasa melahirkan anak dan lepas bersalin. Akhirnya lahirlah rumusan SALINDAH".


Rumusan Pemakanan Lengkap Ibu Hamil - Sebelum Bersalin

KELEBIHAN

Produk

Kegunaan-kegunaan

B 1 

336 BIJI

RM46.00


Membekalkan zat besi mudah hadam untuk wanita hamil, mengurangkan muntah, loya serta alahan, membantu tumbesaran tian, mencegah demam, batuk, selesema, sejuk-sejuk, sakit kepala, sakit gigi dan lain-lain. B1 juga akan menghilangkan kesan jatuh atau rebah di samping melancarkan aliran darah agar terhindar masalah tersimpul urat kaki dan menghilangkan lesu.

Mula pada minggu ke12 hamil.

Bio

MAL05092335T

B 2

120 BIJI

RM 38.00 


Membekalkan zat untuk tumbesaran tian, menguatkan tulang dan membina otak tian, di samping menambah darah serta selera makan. B2 juga dapat menghilangkan sengal tulang dan kebas kaki tangan, mencegah serangan sejuk dan sakit gigi dan osteoporosis.



Mula pada minggu ke24 hamil 

Bio

MAL05092336T

B 3

96 BIJI

RM46.00


Memberi zat untuk pembinaan saraf dan otak anak. Menghilangkan masalah takut, cemas dan bimbang. Mencegah simpul biawak atau krem betis. Mendatangkan ketenangan bagi menghadapi hari bersalin. 

Mula pada minggu ke 28 hamil. 

Bio

MAL05092337T

B 4


Istimewa untuk mengawal alamat palsu, menghilangkan sakit urat dan otot di samping mengurangkan sakit semasa melahirkan. B4 juga akan memudahkan kelahiran bayi dan menghilangkan rasa takut dan cemas pada bakal-bakal ibu.

Mula pada 4 minggu sebelum bersalin 

30 BIJI

RM30.00

Homopati

MAL07021406T

B 5

84 biji

RM34.00


Remedi ini melanjutkan tindakan B4, mengendur dan menganjalkan otot pencerut saluran peranakan dan memberi daya teranan labour sewaktu bersalin.

Mula 2 minggu sebelum bersalin

Bio

MAL05092339T

B 6 

salindah 

30 BIJI

RM30.00

MAL08010729T

Berguna untuk menguatkan teranan, menolong mengurangkan sakit sewaktu bersalin, mempercepat dan mempermudahkan kelahiran, membuka luas saluran peranakan dan mengurangkan sakit selepas bersalin


SET SELEPAS BERSALIN(L7-L12)~RM215.00

Bagi wanita, kehamilan atau mengandung adalah suatu pengalaman yang tidak sama dengan pengalaman-pengalaman lain yang pernah dilalui, terutamanya wanita yang mengandung untuk kali pertama. Ada yang tersangat gembira dengan berita kehamilan itu dan ada pula yang menjadi bimbang dan cemas terutamanya bila menjelang waktu-waktu hampir melahirkan anak. Ini berlaku kerana mungkin bakal ibu ini pernah mendengar pelbagai khabar bagaimana susahnya untuk melahirkan anak.

Pengalaman bersalin sepatutnya menjadi satu pengalaman yang indah. Sesuai dengan itu, Salindah telah dihasilkan untuk membantu ibu-ibu yang sedang mengandung. Set lengkap ini boleh diambil mulai daripada tiga bulan mengandung sehinggalah masa berpantang (40 hari).

Setiap set Salindah dari Salindah.com akan datang bersama-sama dengan sebuah buku peraturan pengunaan yang lengkap. Antara isi kandungan buku ini ialah:
bullet 

Rancangan pemakanan kesihatan dan rawatan ibu hamil sehingga lepas pantang
bullet 

Rajah perkembangan bayi dari bulan ke bulan
bullet 

Khasiat dan panduan penggunaan Salindah
bullet 

Rancangan penjagaan kesihatan
bullet 

Senaman
bullet 

dsb.

Formula Salindah ini dikeluarkan oleh Prof. Dr. Azizan Haji Ismail, seorang tokoh dan pengamal perubatan homeopati, biokimia dan herbalisma yang ternama di Malaysia.

Professor Dr. Azizan merupakan wakil tunggal Malaysia ke Liga Medicorum Homeopathica Internationalis dan pernah memegang jawatan sebagai Presiden DSAM (Direct Selling Association of Malaysia).

Professor Dr. Azizan mengenang kembali sejarah penghasilan Salindah yang mula dipasarkan pada 1981: "Salindah dirumus hasil melihat isteri sendiri yang amat teruk apabila hamil dan melahirkan anak. Kemudian terfikir mungkin begitu ramai lagi wanita lain menghadapinya. Saya membuat kajian dan penyelidikan tentang masalah-masalah berkaitan kehamilan, semasa melahirkan anak dan lepas bersalin. Akhirnya lahirlah rumusan SALINDAH". 


KELEBIHAN SALINDAH 

KELEBIHAN

Produk


Kegunaan-kegunaan
L 7


Bagus untuk menyembuhkan luka, jahitan serta pusat bayi di samping mencegah jangkitan kuman dan penanahan. 

Salindah L7

Herbalisme 

MAL05092341T

L 8
Membantu menyembuhkan rasa sakit-sakit, menghentikan darah, mencegah sakit meroyan, demam dan sakit kepala. 

salindah 
Homeaphaty

MAL07124635T

L 9
Menghilangkan sengal selepas bersalin dan bisa-bisa, sakit meroyan, menghentikan darah nifas, membetulkan urat-urat darah yang putus, menyusun semula alat peranakan dan menguatkan seluruh anggota tubuh.

Salindah L9 

Hom

MAL07021407T

L 10
Mempercepatkan kecut semula rahim. Mengangkat kembali rahim ke kedudukan asal dan mengurangkan simpul urat biru. 

Salindah L10 

MAL05092338T

L 11
Tonik istimewa bagi memanaskan tubuh, menambah selera, membaiki penghadaman dan melancarkan pembuangan najis. Mengenakkan tidur, menghilangkan kebas-kebas serta menyegarkan rahim dan alat peranakan

Salindah 11

Herbalisme 

MAL05092342T

L 12
Berfungsi untuk menjaga kesihatan ibu bersalin agar sentiasa sihat; mengembalikan kekuatan, memulihkan alat pengkelamian dan menimbulkan kesegaran. 

Salindah L12 

MAL05092340T


Bio = Biokimia



Hom = Homopati. Elakkan pengambilan minuman
berkafina (kopi, nescafe, teh) dan minuman bergas.
Jangan dipegang ubat dan gunakan sudu plastik atau
hanya gunakan tudung ubat sahaja.

PENGGUNAAN

Produk Kandungan Masa penggunaan Cara pengambilan / penggunaan
L 7 30 ml penggunaan luaran basahkan kapas, lekap pada luka dan pusat bayi
L 8 30 biji mulai 5 jam selepas bersalin 1 biji setiap jam
L 9 16 biji mulai dari hari ke 2 bersalin 1 biji 4 kali sehari
L 10 96 biji mulai dari hari ke 6 bersalin 2 biji 3 kali sehari
L 11 220 ml mulai dari hari ke 7 bersalin 2 sudu 3 kali sehari sebelum makan.
L 12 96 biji mulai dari hari ke 21 bersalin 2 biji 2 kali sehari

No comments:

Post a Comment